photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

środa, 26 listopada 2014

Kurczak w panierce z orzechów włoskich



     Pamiętam, że kiedy pierwszy raz przyrządziłam tego kurczaka, Marcin, jedząc, a raczej pochłaniając, co 5 sekund wyznawał mi miłość. Gdy zrobiłam go dla rodzinki, najpierw zapadła cisza i słychać było tylko chrupanie, a kiedy talerze były już puste (naprawdę do ostatniego okruszka czyste), moja mama powiedziała..."kto by pomyślał, zwykłe orzechy.." i już wiedziałam, że jest kupiona. Niby to "tylko" panierka, a jednak całkowicie zmienia zwykłego kurczaka w elegancką potrawę. Przyrządzałam go już z parmezanem, z "oszukanym" parmezanem, a nawet z goudą i, ku memu zaskoczeniu, zawsze jest tak samo dobry. Przepyszny, rzekłabym. 
Możecie podać go z pieczonymi ziemniaczkami lub z mashem z ziemniaków ze śmietanką i masłem. 
Do dzieła!

KURCZAK W ORZECHOWO-SEROWEJ PANIERCE

Składniki (dla 2 osób):

  • 2 mniejsze piersi z kurczaka lub 1 duża
  • 4 łyżki drobno posiekanych, a wcześniej zrumienionych na patelni orzechów włoskich
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki tartego parmezanu
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz do smaku
  • 1 jajko, rozkłócone
  • cząstki limonki do podania i skropienia kurczaka ( lub cytryna)
  • natka pietruszki do posypania
Przygotowanie:

Rozbij delikatnie piersi. Orzechy zrumień na czystej patelni, posiekaj. 
W miseczce (szerokiej tak, by zmieściły się filety) wymieszaj orzechy, bułkę tartą, parmezan, natkę pietruszki. Dopraw solą i pieprzem. 
W drugiej miseczce rozbij jajko. 
Rozgrzej na patelni olej (im więcej oleju, dobrze rozgrzanego, tym piersi bardziej chrupiące i mniej suche). 
Obtaczaj piersi w jajku, a później w panierce, smaż z obu stron na złoty kolor (ok 4 min z każdej strony). 
Podawaj z cząstkami limonki, posypane natką pietruszki.

Smacznego!
Paulina





Popularne posty :


Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 
Podziel się swoją opinią!
Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!