photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

piątek, 1 lutego 2013

Super prosta pizza na miękkim spodzie...uzależniająca!

Witajcie kochani!

Jako że przygotowania do wyjazdu pochłaniają cały mój wolny czas, przez chwilę nie pisałam. Za to z każdym zrobionym obiadem zbierałam coraz więcej pysznych przepisów, które z chęcią Wam powierzę:)
Dziś przepis, o którym już wspominałam - pizza na miękkim cieście boskiej Nigelli. Idealna dla każdego, który jest zbyt zmęczony/zapracowany/zniechęcony, by na godziny zaszywać się w kuchni, a chce wyczarować szybko coś dobrego!
Tak naprawdę, nie jest to klasyczna pizza. Nazwana tak chyba przez wygląd i użycie dużej ilości sera. W rzeczywistości jest to coś na kształt jędrnego, dużego omletu, ale jajko użyte w przepisie czuć delikatnie tylko, jeśli zamiast sera cheddar dodasz goudę . Ja zrobiłam tak za pierwszym razem, i choć i tak z miejsca zakochałam się w tej recepturze, oszalałam na jej punkcie dopiero po dodaniu sera cheddar. Nigdy już nie zastąpię go innym!!!
P.S. Możecie dodać swoją ulubioną kiełbaskę, nie musi być to koniecznie chorizo albo peperroni. Gorąco polecam też posypanie wierzchu kukurydzą z puszki- wbrew pozorom pasuje idealnie!



Składniki (dla jednej bardzo głodnej osoby lub dwóch średnio głodnych):


  • 1 jajko
  • 100 g mąki pszennej(  niepełna szklanka)
  • szczypta soli do smaku
  • 250 ml pełnotłustego mleka
  • masło do natłuszczenia formy
  • 100 g utartego sera Cheddar
  • plasterki małej chorizo lub peperroni
  • okrągłe naczynie do zapiekania o średnicy ok. 20 cm
Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 220 stopni. Ubij jajko, mąkę ,mleko i sól na gładką masę (najlepiej mikserem).
Wysmaruj masłem formę, dodaj do ciasta połowę utartego sera, wymieszaj i wlej do formy. Piecz przez 30 minut. Po tym czasie wyjmij ciasto, nie wyłączając piekarnika, posyp je resztą sera i ułóż na nim kiełbasę. Wstaw do piekarnika jeszcze na ok.2-3 minuty , najlepiej do górnej jego części. Kiedy ser się roztopi i nabierze ładnej, złotobrązowej barwy, wyjmij pizzę i posyp ulubionymi dodatkami.
 Jeśli będziesz zaglądać w międzyczasie do piekarnika, nie przejmuj się, jeśli na cieście będą rosnąć "bąble" i na koniec będzie wyglądać jak miniaturka gór. Kiedy położysz na nim kiełbasę i wstawisz z powrotem do piekarnika, wszystko ładnie opadnie.  

Smacznego!                                                                                                                          Paulina



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!