photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

wtorek, 12 lutego 2013

Zapach kawy i Quiche ze szpinakiem

Uwielbiam spokój tego miejsca. To, jak nikt się nie spieszy, nie słychać wyjących syren i klaksonów samochodów. Noc tutaj jest czarna i nieprzerwana. Cicha... przebudzona w środku nocy wytężam oczy co sił i nadal widzę tylko kontury przedmiotów. Tutaj naprawdę można odpocząć, ale też zaplątać we własne myśli. Tutaj nie ma rozproszenia, nie można uciec w zgiełku miasta. Tutaj jest prawdziwie i to kocham.

Nawet nie podejrzewałam, że takim wyzwaniem i jednocześnie zabawą okaże się dla mnie gotowanie dla rodzinki. Kto by pomyślał, że te porcje, które jeszcze niedawno starczały na dwa dni, teraz ledwo starczają dla czwórki wygłodniałych wilków wracających z pracy/szkoły?;) Z wyczekiwaniem i bijącym sercem patrzę na pierwsze kęsy moich bliskich, a pojawiający się na ich twarzach uśmiech mnie uspokaja... Taką dumą napawają mnie ich pochwały! Nie ma nic lepszego niż ich pełne, szczęśliwe brzuszki !
Dziś jednak mi się udało. Nie byłam przekonana co do wielkości mojej foremki, ale okazało się, że porcją najadły się nawet 4 osoby. Quiche wygląda pięknie, w całym domu roznosi się błogi zapach zapiekanego ciasta... Mmm... nawet kręcący nosem przeciwnicy szpinaku nie mogliby się oprzeć! ;)




Przepis zaczerpnięty ze znalezionego wycinka z gazety:)

Składniki ( na 6 porcji):

CIASTO:


  • 200 g mąki 
  • 125 g masła
  • jajko
  • szczypta soli
FARSZ:

  • 400g mrożonego szpinaku
  • 1,5 cebuli
  • ząbek czosnku
  • łyżka masła (najlepiej klarowanego)
  • 150 g gęstej śmietany
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 3 jajka
  • 120 g startego sera gruyere (możecie użyć innego)
  • gałka muszkatołowa
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

Wyjmij szpinak na talerzyk, by się rozmroził. Kiedy już będzie bardziej miękki, możesz zalać go ciepłą wodą z kranu i zostawić. Połącz wszystkie składniki na ciasto i zagnieć sprężyste, wilgotne ciasto. Włóż je do lodówki, aby się schłodziło. 
Kiedy szpinak się rozmrozi, zajmij się farszem. Posiekaj drobno cebule i czosnek. Na patelnię wrzuć łyżkę masła , na którym podsmażysz cebulę i czosnek. Kiedy już trochę się zeszklą, dodaj szpinak i podsmażaj jeszcze ok. 2 minuty. Dodaj śmietany, jajka i połowę startego sera. Dopraw gałką muszkatołową , solą oraz pieprzem. 
Ciastem wylep natłuszczoną tortownicę, foremkę do zapiekania bądź ( jeśli jesteś szczęśliwą posiadaczką , jak ja;) ) silikonową formę na tartę. Do środka wlej farsz i posyp górę resztką sera. Zapiekaj 40-45 minut w 180 stopniach. Quiche smakuje równie dobrze na zimno! 

Smacznego!                                                                                                                         Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!