photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

czwartek, 24 stycznia 2013

Złociste plaże = złocista sola

Ostatnio w mojej głowie ciągle tworzą się historie na temat nadchodzącego wyjazdu na wyspy hiszpańskie. Chodzę ciągle uśmiechnięta, nucę pod nosem i oczom wszystkich ukazuje się moje najlepsze "ja". Także w kuchni udziela mi się "gorący" nastrój. Już niedługo ryby i owoce morza będą stanowiły główny składnik mojej diety, toteż przygotowuję organizm na powrót do nadmorskich korzeni;)

Dziś przygotowałam "Złocistą złocicę" z przepisu Nigelli. Będziecie o niej sporo czytać w najbliższym czasie, bo, jak już pisałam, odkurzyłam jej książkę kucharską oraz, nieoczekiwanie, wpadłam w sklepie na sos Worcestershire!



Składniki (2 porcje):


  • 1 jajo
  • odrobina oliwy czosnkowej
  • szczypta soli i pieprzu
  • kaszka kukurydziana do grubej panierki
  • 2 filety z soli
  • olej kukurydziany do smażenia
Na zaostrzony sos tatarski:

  • skórka i sok z połowy cytryny
  • pół łyżeczki soli morskiej w płatkach bądź 1/4 łyżeczki soli zwykłej
  • gęsta kwaśna śmietana (100 g)
  • 2 łyżeczki małych kaparów
  • 1 ogórek konserwowy lub 50 g korniszonów
  • 3 krążki (posiekane) papryczki jalapeno (ze słoika) - ja niestety ich nie znalazłam, więc zastąpiłam papryczkami pepperoni w słoiczku
  • 1 łyżka posiekanych świeżych listków estragonu (również zastąpiłam estragonem suszonym)
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
Przygotowanie:

W miseczce lub płytkim naczyniu (takim, w którym zmieści się filet), ubij jajko z oliwą czosnkową, solą i pieprzem i odstaw.
Do drugiego naczynia wsyp kaszkę kukurydzianą.
Zanurz filety po kolei w mieszance jaja z oliwą , a później obtocz je delikatnie i dokładnie w kaszce kukurydzianej. Przełóż je na ruszt, by trochę obeschły.
Zacznij robić sos: do miseczki otrzyj skórkę z cytryny, wyciśnij sos, dodaj sól i wymieszaj, by się rozpuściła.
Dodaj śmietanę, posiekane kapary, skrojony ogórek , papryczkę, estragon i natkę- wszystko razem dokładnie wymieszaj, a następnie posyp mieszanką listków estragonu i natki pietruszki. 
Na patelni rozgrzej tyle oliwy, by pokryła dno warstwą 2-3 mm. Usmaż filety w 1-2 minuty, by panierka była chrupka, a ryba w środku mięciutka. Przed podaniem rozłóż filety na ręczniku papierowym, by obciekły. Podawaj z sosem tatarskim i czym chcesz: sałatą, ziemniakami, fasolką szparagową lub jajkami przepiórczymi. 

Smacznego!                                                                                                                             Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!