photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

poniedziałek, 17 listopada 2014

DIY mozaikowe butelki


Dzień dobry!
Wczoraj odpoczęłam i dziś mam dla Was kolejną porcję radości. Tym razem coś dla tych, którzy tak jak ja, UWIELBIAJĄ DIY, recykling i w każdej rzeczy widzą potencjał. Nawet w tych, które popularnie klasyfikuje się jako...śmieci. Od zawsze miałam smykałkę do plastyki, lubiłam bawić się plasteliną, szkicować, ozdabiać...Jednak prawdziwe możliwości dostrzegłam, odkąd zaczęłam pracować z dziećmi. W moim miniclubie miałam w każdym kącie stertę "trashu" do wykorzystania. W kartonach i pojemnikach pełno było rolek po papierze toaletowym, starych puszek, butelek, plastikowych i szklanych, o wszystkich kształtach. Niestety, na gotowy, profesjonalny materiał nie mogłam liczyć. Budując nowy program, moja dziecięca wyobraźnia musiała znów się obudzić, a ja, ku swemu zdumieniu, zaczęłam stwarzać "coś z niczego". Jedne "dzieła" były lepsze, drugie gorsze, ale tak dzieci, jak i rodzice, byli zachwyceni.
 Po powrocie do domu, zaczęłam zastanawiać się, jak te same materiały mogłabym wykorzystać do różnego typu dekoracji. Zaczęłam od bardzo niewinnej rzeczy, którą są te mozaikowe butelki. Ozdobienie ich zajęło mi kilka wieczorów przy oglądaniu seriali. Efekt? Siostry  błagają mnie o taki prezent, a moja półka na książki dzięki nim nabrała charakteru. Czasami, w słoneczny dzień, stawiam je na oknie, by wpuścić do pokoju kolorową tęczę. 
Mogą służyć też za wazoniki.




Potrzebne materiały:
  • dowolna ilość szklanych butelek, np. po winie
  • na każdą butelkę jedna fiolka cekinów w dowolnym kolorze
  • dobry klej, np. ten:


  • patyczek do uszu
  • lakier do pokrycia
Wykonanie:

Usiądźcie wygodnie i zgromadźcie obok siebie wszystkie potrzebne materiały. Jeśli chcecie stworzyć mozaikowy misz-masz, po kolei zacznijcie przyklejać cekiny butelki,a jeśli chcecie zaprojektować własne wzory, musicie najpierw podzielić cekiny kolorami. Pracę zacznijcie od nałożenia sporej warstwy kleju na szyjkę butelki (ale tak, by nie ściekał).
Nabierzcie trochę kleju na czubek patyczka do uszu i z fiolki wyjmujcie po jednym cekinie, wkładając patyczek watką do środka (cekiny będą się do niej przyklejać).
Nakładaj je jeden obok drugiego, wypukłą stroną do góry. Po każdych 2-4 warstwach postaw butelkę szyjką do dołu w bezpiecznym miejscu i daj klejowi wyschnąć. 
Po oklejeniu całej butelki, nałóż delikatnie lakier na cekiny.
Pozostaw do wyschnięcia.

Ciesz się oryginalną dekoracją!
Paulina


1 komentarz:

  1. Siostro są piękne!;) jestem pełna podziwu dla Twej artystycznej duszy i daru;)

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!