photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

piątek, 7 listopada 2014

Z serii podstawy kucharzenia : bulion warzywny

    Ostatnio pisałam o tym, że zupy krem są najzdrowsze, gdy gotuje się je na domowym wywarze. Tylko co, jeśli nie bardzo mamy pojęcie, jak takowy przyrządzić? Wielu z nas na szybko (lub dla smaku), używa kostek rosołowych, choć mamy pełną świadomość, że są one przesycone chemią... Myślimy, że ugotowanie własnego bulionu to nie lada wyczyn i mnóstwo zmarnowanego czasu, którego i tak nie mamy pod dostatkiem. Nic bardziej mylnego! Dziś mam dla Was przepis (z małymi zmianami) z książki "Kuchnia dietetyczna" z milionem świetnych, nisko tłuszczowych pomysłów na posiłki. Już od dawna chodziło mi po głowie przygotowanie domowego bulionu, więc wczoraj w końcu wcieliłam zamiary w życie. I okazało się- nic prostszego! Wieczorem wlałam wodę do dużego garnka, dodałam warzywa i miałam święty spokój przez następne dwie godziny. A dziś, po wystygnięciu, zamroziłam. Teraz wystarczy rano wyjąć potrzebną porcję z zamrażalnika, a po powrocie z pracy raz, dwa, trzy, przyrządzić super zdrową, jakątylkosobiezamarzę zupę!

BULION WARZYWNY





Składniki:
  • 1 duża cebula pokrojona w talarki
  • 1 duża marchewka pokrojona w kostkę
  • 1 seler naciowy pokrojony w talarki
  • 2-3 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
  • 1 liść laurowy
  • natka pietruszki pęczek, posiekana
  • pół łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
  • 2 l wody
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

Do garnka wlej dwa litry wody, przygotuj warzywa, wrzuć do garnka, przykryj pokrywką i zagotuj. 
Jeśli pojawią Ci się szumowiny (nieczystości na wierzchu, których nie powinno być), zdejmij je łyżką cedzakową. Zmniejsz ogień i gotuj ok. 45 minut pod częściowym przykryciem. Ostudź ( może być przez noc). 
Przelej wywar przez sito (jeśli chcesz mieć czyściutki wywar, pokryj sito kawałkiem muślinu). Pozostałe na sitku warzywa wyrzuć lub, jeśli chcesz re-use wszystko, zamroź. 
Wywar możesz przechowywać w lodówce do 3 dni.

Smacznego!
Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!