photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

sobota, 8 listopada 2014

Tartaletki z malinami z ogródka

   Wiecie, co znalazłam wczoraj w ogródku na krzaczku? Piękne, dojrzałe, czerwone...MALINY! Oczywiście z tej ekscytacji, no bo w końcu jest listopad, zimno, plus przez 2 lata nie miałam w ustach nawet jednej maliny...zjadłam połowę krzaczka. Prawie z listkami;) Pyszne jak zbierane w letnim słońcu! Jednak mając na uwadze prawdopodobny ból brzucha w przeciągu kilku godzin, jeśli zdjadłabym  drugą połowę, postanowiłam zrobić dobry uczynek i przyrządzić z malin coś pysznego. Padło na tartaletki z przepisu znalezionego we wrześniowym numerze "Bistro"z 2011 roku. Polecam ten magazyn, jest w nim wiele ciekawych przepisów i bardzo fajne recenzje kuchennych nowości. 
Tartaletki wyszły bardzo smaczne, idealne do słodkiego kakao. 

TARTALETKI Z MALINAMI





Składniki:

  • CIASTO: 100 g masła, 200 g mąki, szczypta soli, 2-3 łyżki zimnej wody, masło + mąka do foremek
  • NADZIENIE: 9 łyżek malin, 250 ml śmietanki 30% lub 36%, żółtko, 5-6 łyżeczek cukru
Przygotowanie:

Zagnieć ciasto z podanych składników, zawiń je w folię aluminiową i odstaw do lodówki na przynajmniej 40 minut. Nagrzej piekarnik do 180 stopni , a formę na muffinki wyłóż papilotkami lub posmaruj masłem (najlepiej klarowanym) i wysyp mąką. Z ciasta wycinaj duże koła lub dziel na części, wylepiaj foremki ciastem, a resztę ucinaj nożykiem. Postaraj się, by ciasto było stosunkowo cienkie, inaczej tartaletki nie upieką się tak szybko. Do foremek wrzucamy maliny. W miseczce mieszamy śmietankę z żółtkiem i zalewamy tym tartaletki. Każdą babeczkę posypujemy cukrem(jeśli chcecie, by było słodkie, posypcie go sporo. Ciastka wkładamy do pieca na około 40 minut.
 
Smacznego!
Paulina

P.S. Jak podoba Wam się nowy wygląd bloga?

1 komentarz:

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!