wtorek, 18 listopada 2014

Porcja porannego zdrowia : pasta z awokado i twarogu


Naprawdę nie ma nic lepszego od rozpoczęcia dnia full body workout i zakończenia go jogą. Dzisiejsza cytrynowo-miodowa woda dała mi naprawdę dużego kopa energii i dzięki za nią! Od razu jakoś tak pozytywniej patrzę na wszystko. Po takim treningu aż żal jeść zwykłe kanapki lub coś słodkiego, więc na śniadanie zrobiłam tę zdrową Pastę z awokado i twarogu. Przyrządziłam podwójną porcję, myśląc o domownikach, jednak nie doceniłam swojego apetytu i pyszności owej pasty. Pochłonęłam już prawie połowę..! Tak, awokado ma bardzo dużą zawartość tłuszczu, jednak jest to dobry dla nas tłuszcz! Zobaczcie!
A czy wiecie, jak bardzo awokado jest zdrowe? Wielu ekspertów nazywa je pożywieniem doskonałym:
  • kwas oleinowy obniża poziom cholesterolu 
  • dzięki zawartości potasu reguluje ciśnienie krwi
  • przeciwdziała nowotworom piersi i prostaty
  • wpływa korzystnie na układ nerwowy- uspokaja
  • jedzony z owocami lub warzywami wspomaga wchłanianie ich dobroczynnych składników
  • zawiera kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu
  • jak do tej pory nie ma awokado genetycznie modyfikowanych!
  • przeciwdziała rozwojowi choroby Alzheimer'a , a nawet pomaga jej cofać się we wczesnym stadium
  • polepsza wzrok
  • posiada właściwości przeciwzapalne
  • ma działanie przeciwstarzeniowe
  • pomaga trawieniu, zmniejsza stany zapalne w żołądku 
Jak wybrać doskonałe awokado? Powinno delikatnie uginać się pod naciskiem palców, wtedy jest dojrzałe. 
Ja lubię też zastępować masło do smarowania kanapek miąższem awokado- bez żadnych dodatków.
Wiecie, że inna nazwa awokado to smaczliwka?

A dlaczego warto jeść twaróg?
  • jest niskokaloryczny i lekkostrawny
  • jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka : kształtuje mięśnie, regeneruje mózg, kształtują się hormony i enzymy
  • jest bogatym źródłem wapnia
Limonka, oprócz wszystkich swoich cudownych właściwości, pomaga nam w procesie trawienia twarogu. 

PASTA Z AWOKADO I TWAROGU




Składniki:
  • 1 awokado
  • 10 dag twarogu
  • 1/2 pęczka koperku
  • sok z 1/2 limonki
  • garść kiełków, np. rzodkiewki
  • siemię lniane (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Awokado przekrój wzdłuż, wyjmij pestkę i wydrąż tak, by nie uszkodzić skórki. Zmiksuj miąższ z twarogiem. Umyj i posiekaj koperek, dodaj do pasty, wymieszaj (jeśli tylko masz ochotę, dodaj go więcej- to samo zdrowie!) Wlej sok z limonki, wymieszaj. Dopraw pastę solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Nakładaj do połówek skórek awokado i posyp kiełkami.

Smacznego!
Paulina






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!