photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

piątek, 14 listopada 2014

Korzenne Chai Latte


   Obudziłam się dziś wyjątkowo wcześnie, w nieco dziwnym humorze. Wypiłam wodę z cytryną, ubrałam się i zabrałam d pracy. Bez kawy! Zrobiłam bardzo dużo z tego, co zaplanowałam, niby powinnam być dumna, szczęśliwa, spełniona...jednak nadal coś było nie tak. Są takie dni, gdy czujesz, że tylko jedna rzecz może poprawić Ci humor. Dla mnie jest to wtulenie się w ramiona mojego ukochanego lub czekolada. Skoro ani jednego, ani drugiego nie miałam pod ręką, a zimno wdzierało się do mego domowego zacisza wszystkimi szparami, postawiłam na Chai Latte. Przepis znalazłam na SavorySimple i zmodyfikowałam do swoich potrzeb. Och, i to był strzał w dziesiątkę. Korzenny smak pobudził wszystkie zmysły i rozlał się przyjemnym ciepłem po całym moim ciele. Kremowa pianka osiadła na ustach, a jej smak w połączeniu z kurkumą wydawał się wręcz nieziemski. Trochę patetycznie? Może, ale tak właśnie smakuje ta kawa. Spróbujcie. Dziś!


Składniki:
  • espresso lub ulubiona kawa
  • mleko 3,2%
  • przyprawy: 3 łyżeczki mielonego kardamonu, 1 łyżeczka mielonego cynamonu, po 1/4 łyżeczki zmielonych goździków, gałki muszkatołowej i imbiru, troszkę kurkumy do posypania pianki
Przyrządzanie:

Wsyp espresso lub ulubioną kawę do kubeczka ( ja użyłam 2,5 łyżeczek kawy). Przyprawy(oprócz kurkumy) zmieszaj w miseczce. Spień mleko. 
Dla nieposiadających ekspresu lub  spieniacza do mleka: 
Ja podgrzałam mleko do około 60 stopni Celsjusza i wlałam je do stojącego blendera. Na średnich obrotach spieniałam przez około 5 minut. 
Drugim sposobem jest wlanie mleka do słoika (mniej więcej do połowy jego objętości) ,zakręcenie wieczka i wstawienie do mikrofalówki na kilka sekund. 
Zalej kawę gorącą wodą (mniej więcej 1/3 kubka). Dodaj 1/3 łyżeczki zmieszanych przypraw, zalej to spienionym mlekiem, wymieszaj. Na górę wyłóż trochę pianki. Posyp kurkumą. 

Smacznego!
Paulina



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!