photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Mini karmelowe jabłeczniki w gościnie


Kiedy wybieram się do kogoś w odwiedziny, nie lubię przychodzić z pustymi rękami. Aby okazać wdzięczność za gościnę, zawsze poświęcam kilka chwil, by przyrządzić coś domowego - jak już wiecie, dużo bardziej cenię zrobione niż kupione. Takim gestem mogę pokazać, że przygotowywałam się do tej wizyty i z niecierpliwością na nią czekałam. 
Wychodzę z założenia, że każdy uwielbia jabłecznik. Tak jak dla Sheldona z Big Bang Theory smutnemu gościowi NALEŻY zaproponować gorący napój, tak moim zdaniem pocieszy go jabłecznik. Najlepiej ciepły, z gałką lodów waniliowych, polany karmelem... To według mnie lek na wszystkie duchowe dolegliwości. 
Czy więc nie wydaje się najlepszym pomysłem obdarowanie tym ciastem przyjaciela, który przyjmuje nas w swym domu? 
Aby każdy mógł od razu spróbować tego kawałka nieba i aby ułatwić gospodarzowi podanie tej pychoty, wymyśliłam ten oto przepis. Zamieniłam ciasto na muffinki i w każdej z nich zamknęłam to, co najlepsze. I dodałam domowy karmel
Już na sam dźwięk tych słów cieknie mi ślinka.

Muffinki będą też idealnym dopełnieniem świątecznego stołu! Bo to już przecież tuż, tuż...!

MINI KARMELOWE JABŁECZNIKI



Składniki:

  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli

  • 1 jajo, w temperaturze pokojowej
  • 3/4 szklanki mleka, tłustego
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek

  • 2 średnie jabłka, 1 obrane, drugie w skórce, pokrojone w drobną kostkę
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka skórki cytrynowej
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1/2 do 1 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki goździków, zmielonych
  • 4 łyżki domowego karmelu

  • KRUSZONKA:
  • 3 łyżki mąki z pełnego przemiału
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki płatków migdałowych


Przygotowanie:

Zrób kruszonkę: w miseczce wymieszaj mąkę, cukier i cynamon, dodaj miękkie masło i widelcem posiekaj tak, by suche składniki przykleiły się dobrze do masła i utworzyły się kawałki kruszonki. Dodaj migdały, wymieszaj. Wstaw do lodówki.
W sporej misce wymieszaj mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę i sól. Odstaw.
W drugiej misce roztrzep jajko, dodaj mleko, ubij lekko, dodaj oliwę. Wymieszaj, aż składniki dobrze się połączą. 
Dodaj mokre składniki do suchych. 
W oddzielnej miseczce umieść pokrojone jabłka, polej je sokiem z cytryny i posyp skórką cytrynową. Dodaj cynamon, gałkę i goździki, polej wszystko karmelem, wymieszaj dokładnie.
Przygotuj formę na muffinki- wysmaruj ją tłuszczem.
Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Celsjusza. 
Do każdego wgłębienia w formie na muffiny wlewaj ciasto, na ok. 1/3 głębokości. Dodaj ok. 1 łyżeczkę jabłek z karmelem(w zależności jak duże chcesz mieć muffiny) i posyp kruszonką. 
Piecz ok. 18-20 minut.
Odstaw do ostygnięcia.
Możesz również podawać polane domowym sosem karmelowym.

Smacznego!
Paulina

P.S. Już niebawem podzielę się z Wami pomysłem na domowy prezent w słoiczku! 




Popularne posty :




Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!