photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

sobota, 20 grudnia 2014

Babcine ciasto czekoladowe vs słodki murzynek

  


   Moja młodsza siostra miała za zadanie upiec ciasto na Wigilię w swojej szkole. Mnie nie było pod ręką, więc śmiało zakasała rękawy i zabrała się do dzieła. Oczywiście zanim to zrobiła, udała się po przepis do najlepszego źródła- babci. Razem wybrały proste, ale efektowne ciasto czekoladowe. Kiedy otworzyłam drzwi do domu po męczącej podróży pociągiem, poczułam wypełniający cały dom urzekający zapach. a na blacie pysznił się pięknie wyrośnięty czekoladowiec. Teraz to ja zakasałam rękawy i wspólnie go udekorowałyśmy. 
Niestety, następnego dnia moja siostra tak się rozchorowała, że została w domu, razem z nią ciasto... Poczułam mocne wyrzuty sumienia, częstując się pierwszym kawałkiem - nic nie cieszy bardziej, niż domowe słodkości! Ciasto okazało się tak pyszne, mocno czekoladowe, delikatnie wilgotne, idealne na czas oczekiwania na Boże Narodzenie, że postanowiłam podzielić się z Wami przepisem. 
Pewnie wiecie, że takie ciasto przyjęło się w Polsce nazywać murzynkiem. Jednak widzę tendencję do wycofywania tej nazwy i tworzenia nowej, prostej, wyjętej prosto ze składników. Dlaczego? Ach, świetnym przykładem jest nowa francuska komedia "Za jakie grzechy, Boże?". Kiedy wybrałam się na nią do kina, nie bardzo wiedziałam, czego się spodziewać, ogrom wspaniałych komentarzy i kilka wręcz przeciwnych. Zasiadając w kinowym fotelu przygotowywałam się na rozluźnienie, nawet, gdyby film okazał się kompletnym fiaskiem. 
Przez następne dwie godziny zaśmiewałam się prawie do łez! I, ech, ja tam będę nazywała nasze ciasto murzynkiem, przecież to sama słodycz, a nawet komplement! Na szczęście nie słyszałam, by w Polsce istniał deser o nazwie Łeb Murzyna...;) Obejrzyjcie koniecznie film, a dowiecie się, o czym mówię!

SŁODKI MURZYNEK- CIASTO CZEKOLADOWE





Składniki:

  • 200 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 125 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jaj
  • 150 g czekolady gorzkiej
  • (opcjonalnie)200g orzechów włoskich, posiekanych
Przygotowanie:

Utrzyj masło z cukrem. Dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia i jeszcze chwilę ucieraj. Oddziel żółtka od białek. Dodaj do masy 6 żółtek i zmiksuj wszystko. 
Czekoladę zetrzyj na tarce lub drobno posiekaj- dodaj do masy, delikatnie mieszając. (Jeśli dodajesz orzechy, wmieszaj je z czekoladą).
W oddzielnej miseczce zmiksuj białka na puszystą pianę i ostrożnie wmieszaj je w ciasto, najlepiej drewnianą łyżką.
Przelej masę do natłuszczonej i posypanej mąką keksówki.
Piecz przez ok.godzinę w temperaturze 180 stopni Celsjusza.

Smacznego!
Paulina





Popularne posty :




Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!