photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

czwartek, 29 stycznia 2015

Kolorowe, kruche ciasteczka - dodaj barw szarym dniom!


   Jak wiecie, kilka dni temu obchodziliśmy Dzień Babci, a ja ... znalazłam wymówkę, by jak za starych, dobrych czasów, spędzić cały dzień w kuchni.

 Uwielbiam przygotowywać przyjęcia, zwłaszcza te dla moich bliskich, więc z ochotą zabrałam się do dzieła. Zrobiłam ciasteczka, muffinki, obiad, kolorowe, przesłodkie, imprezowe chorągiewki i, choć pod koniec dopadły mnie wątpliwości, czy zdążę, wszystko okazało się wyśmienite i na czas. 

Babcia była szczęśliwa, a ja z rosnącym sercem patrzyłam, jak wszyscy zachwycają się moimi wypiekami. 

Z ciasta wyszło bardzo dużo ciasteczek, więc zostały jeszcze na kilka dni po imprezie, jednak wczoraj zasmuciłam się, gdy z nadzieją wetknęłam łapkę do pojemnika i nie znalazłam żadnego, tylko okruszki. Chyba muszę przygotować nową porcję! 

Tak banalnie proste, tak pyszne i tak przepięknie wyglądające ciasteczka będą ozdobą każdej imprezy, zarówno dla najmłodszych, jak i trochę (!) starszych :) 
Kruche na zewnątrz, delikatne, mięciutkie w środku, uzależniają już od pierwszego kęsa. 

KOLOROWE, KRUCHE CIASTECZKA 












Składniki (na ok. 39 ciasteczek):

  • 3 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 szklanka masła, miękkiego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 duże jajo
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki skórki cytrynowej
  • pół szklanki posypki cukrowej, kolorowej

Przygotowanie:

Wymieszaj w misce mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, solą, skórką z cytryny i z posypką cukrową. 
W osobnej misce utrzyj masło z cukrem, dodaj jajo i połącz suche składniki z mokrymi. 
Zagnieć ciasto. 
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni, blachę posmaruj tłuszczem lub wyłóż papierem do pieczenia. 
Formuj z ciasta małe kulki i rozpłaszczaj je na blaszce. Posyp resztą posypki cukrowej, jeśli chcesz. 
Wstaw do gorącego piekarnika na 10-15 minut, odstaw do wystygnięcia. 
Przechowuj w hermetycznym pudełku!

Smacznego! 
Paulina

TEN WPIS BIERZE UDZIAŁ W AKCJI :

Karnawałowe Słodkości!






MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ:

 

Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!