photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

wtorek, 3 lutego 2015

Magiczna woda numer 2


   Nauczona doświadczeniem, gdy tylko dostrzegłam świeże owoce żurawiny na targowisku, zaopatrzyłam się w gigantyczną ich porcję. Wiedziałam, że gdy tylko nadejdą chłodniejsze dni, mój organizm przypomni sobie "stare czasy" i zareaguje przeziębieniem pęcherza. Bardzo rzadko choruję, jednak ta przypadłość jakoś nie chce odpuścić, pomimo najcieplejszych ubrań i uzależnienia od "brzuszków". Według niego po prostu nie powinnam opuszczać tropików (tam mój problem zniknął jak ręką odjął)!

 Na szczęście mam w zanadrzu moją tajną broń- małego, okrągłego, czerwonego przyjaciela- żurawinę. Czy wiedzieliście, jak MOCARNA jest naprawdę? Z pewnością słyszeliście od babć, że trzeba jeść ją na potęgę, gdy stroni się od ciepłych majtek i bamboszy, ale czy znacie inne jej zalety...?

Marcin krzywił się ( a ja razem z nim), gdy kazałam mu wyjadać owoce ze szklanki, jednak oboje wiedzieliśmy, że ten chwilowy niesmak przyniesie nam tylko korzyści. Dlatego przygotowałam żurawinę na kilka sposobów. Zrobiłam sos (o którym możecie poczytać TUTAJ), a nawet muffinki! Ta wersja zdecydowanie przypadła najbardziej do gustu mojemu kochanemu;) Ale tak naprawdę to woda podbiła moje serce.

Jest pysznie aromatyczna, dodatkowo nawadnia organizm (co jest SUPER WAŻNE, zwłaszcza przy zapaleniu pęcherza) i pakuje w nas mnóstwo cennych witamin. Mnie pomogła szybciutko zapomnieć o znajomym bólu brzucha. Plus, kiedy ją przygotowałam wyszło słońce, a to zawsze zwiastun dobrych wydarzeń:)

Czy wiedzieliście, że żurawina:


  • jest naturalnym remedium na zakażenia układu moczowego
  • nie pozwala bakteriom E.coli przyczepiać się do ścian pęcherza, co zapobiega zakażeniom
  • zawiera kwas hipuronowy, który ma działanie antybakteryjne
  • zapobiega powstawaniu płytki nazębnej
  • wspomaga wzrost dobroczynnej mikroflory jelitowej, jednocześnie zabijając krążące w niej bakterie
  • zapobiega powstawaniu wrzodów żołądka i dwunasticy
  • zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych
  • zapobiega chorobom układu sercowo-naczyniowego
  • pomaga w leczeniu pozawałowym 
  • zawiera antyoksydanty!
  • zwalcza wirusa opryszczki narządów płciowych
  • zawiera błonnik, witaminy: B1, B2, B6, C, E, karoten
  • zawiera sód, potas, wapń, magnez, fosfor, jod, żelazo
  • wspomaga odchudzanie!
  • przynosi ulgę kobietom w okresie menopauzy
Dla kogo żurawina NIE jest wskazana:
  • dla osób ze stwierdzonymi i nieleczonymi kamieniami nerkowymi
  • dla osób przyjmujących leki przeciwzakrzepowe
  • utrudnia wchłanianie jelitowe wapnia, więc nie powinny jej spożywać osoby z osteoporozą

MAGICZNA WODA Z ŻURAWINĄ I CYTRYNĄ







Składniki:
  • 1,5, dwie świeżych owoców żurawiny (mogą być mrożone)
  • 4 plasterki cytryny
  • dzbanek
  • woda
Przygotowanie:

Żurawinę i cytrynę dokładnie umyj. Dzbanek napełnij delikatnie ciepłą wodą i wrzuć owoce. Za pomocą łyżki lub widelca delikatnie rozgnieć część owoców żurawiny o ścianki dzbanka. Naciśnij też plasterki cytryny, by zaczęły wydobywać sok. Zostaw na noc w lodówce lub chłodnym miejscu. Po wypiciu wody zjedź owoce żurawiny.

Smacznego!
Paulina




MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ:

 

Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!