piątek, 6 lutego 2015

Kochamy GENIALNE rozwiązania! 2- składnikowe ciasteczko-krakersy z siemieniem lnianym


    Nie mogłam się doczekać, by podzielić się z Wami tym przepisem! Patrz powyżej : jest GE-NIAL-NY! 

Poszukując inspiracji do przepisów z siemieniem lnianym, wpadłam na bloga, który od razu przypadł mi do gustu (serca!). Dlaczego? Bo jest PRAWDZIWY. Bo jest O WSZYSTKIM, co dla mnie ważne. Trochę jedzenia, trochę fitnessu, trochę podróży. Taki przemawiający do duszy ;) Inspirujący. SIMPLYTARALYNN

To tutaj znalazłam przepis na cudownie zdrowe krakersy z siemieniem lnianym. Z miejsca zakochałam się na zabój (wiem, że zdarza mi się to często- ale tylko w sferze kulinarnej!;)) - bo kto nie pokochałby delikatnie słodkich, lekko kruchych, banalnie prostych ciasteczek o obłędnych zapachu??? 

To perfekcyjne rozwiązanie dla wszystkich osób ceniących swoje zdrowie i czas - są gotowe zaledwie w chwilę! Możecie zapakować je do pojemniczka i zabrać do pracy/szkoły jako przekąskę, gdy ssie w dołku. Posmarujcie je jogurtem bałkańskim i połóżcie na górę kilka jagód lub innych owoców- mniam!

Ja upiekłam dwie wersje : jedną 2-składnikową, dokładnie taką, jak podana w przepisie, a drugą z rozdrobnionym siemieniem i dodatkiem ziaren sezamu- nadal nie mogę się zdecydować, która wersja jest moją ulubioną! 

A czy wiedzieliście, dlaczego siemię lniane jest tak ważne w diecie? Tak niepozorne, tak łatwo dostępne, tak tanie, a... tak niesamowicie zbawienne dla zdrowia! 

SIEMIĘ LNIANE:

  • działa osłonowo i regenerująco na przewód pokarmowy - pomaga w leczeniu wrzodów żołądka i dwunastnicy
  • zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 i omega-6 (zawartość podobna jak w rybach)
  • zawiera błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny
  • zawiera witaminę E, cynk, lecytynę, flawonoidy, fitoestrogeny
  • obniża poziom cholesterolu we krwi
  • upośledza wchłanianie glukozy
  • ma działanie przeciwmiażdżycowe, przeciwzapalne, przeciwnowotworowe
  • poprawia nastrój
  • odchudza (ma działanie lekko przeczyszczające-usprawnia przemianę materii)
  • doskonale wpływa na elastyczność skóry
  • reguluje poziom estrogenu (dobre w okresie menopauzy)

KRAKERSO-CIASTECZKA Z SIEMIENIEM LNIANYM






Składniki:
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1 spory banan, rozgnieciony
2.opcja:
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1 spory banan
  • ok.3 łyżki ziaren sezamu

Przygotowanie:

Formę na muffinki nasmaruj olejem kokosowym lub innym tłuszczem. W misce rozgnieć banana, dodaj siemię, dobrze wymieszaj. Nakładaj po ok. pół łyżki do każdego wgłębienia na muffinkę, wygładź powierzchnię masy. Piecz w temp.180-200 stopni Celsjusza przez ok. 20 minut.

2.OPCJA:

W drugiej misce rozgnieć banana, dodaj sezam. Siemię lniane rozetrzyj w moździerzu lub przepuść przez maszynkę, dodaj do mieszanki banana i sezamu. Wymieszaj, formuj ciasteczka (lub upiecz również w formie na muffinki) i piecz w tej samej temperaturze i czasie, co poprzednie ciastka. 

Smacznego! 
Paulina





MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ:

 

Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!



2 komentarze:

  1. w prosty sposób można stworzyć coś świetnego i zdrowego! wystarczy tylko dobry pomysł :)
    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!