photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

niedziela, 22 marca 2015

Pieczone mini donuts z jagodami i polewą z Nutelli


    Kto lubi pączki ręka do góry! A kto UWIELBIA pulchne amerykańskie donuty, zamoczone w cukrowej polewie, udekorowane, jakby od niechcenia, ale tak idealnie, kolorową posypką...? Tak, to obie moje ręce w górze!

Zwłaszcza w takie dni jak ten... Od kilku tygodni w moim domu panowała napięta atmosfera. Każdy kłócił się z każdym, do końca chyba już nie pamiętając o co. Musiałam osłodzić atmosferę. 

Cóż, muszę przyznać, że tak naprawdę znalazłam sobie dobrą wymówkę na usprawiedliwienie mojego przemożnego, desperackiego pragnienia słodyczy. Nie takiej zwykłej, jak czekolada. Ooooo nie. Mój organizm wie, co to znaczy pójść na całość.

Zobaczyłam gdzieś, chyba w serialu, amerykańskie, ociekające lukrem pączki i... już tylko to miałam przed oczami. Nic już nie mogło mnie zatrzymać. Nawet brak formy na donuty. Ha! Wiedziałam, że te skrzętnie odkładane korki do wina w końcu się na coś przydadzą! 

Nie wiem, czemu tak bardzo zależało mi na tej donutowej dziurce. Tak na dobrą sprawę, pieczone pączki mają więcej wspólnego ze smakiem muffinek niż prawdziwych, smażonych pączków. ALE! Posiadając ową dziurkę, nikt już nie mógł odmówić im statusu Donutów. A ja byłam zadowolona. 

Połączenie jagód i polewy z Nutelli... mmm... każdy kęs sprawiał, że czułam się jak w niebie. Delikatne, trochę owocowe, przełamane idealnym smakiem Nutelli... 

Narazie to mój ulubiony deser. Znów jestem zakochana! (Marcin, wybacz...)

PIECZONE MINI DONUTY Z JAGODAMI I POLEWĄ Z NUTELLI








Składniki(20 małych pączków):

jeśli nie masz formy na donuty-kilka korków od wina lub kilka kulek z folii aluminiowej+forma na muffiny

  • 2 szklanki mąki pszennej trotowej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 2 jaja, roztrzepane
  • 2 łyżki masła, roztopionego
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 1/2 szklanki jagód (mogą być mrożone)
  • (opcjonalnie) kolorowa posypka cukrowa
NA POLEWĘ:
  • ok.1/2 szklanki cukru pudru
  • ok.2 łyżki Nutelli
  • 1 łyżka gorącej wody

Przygotowanie:

W misce wymieszaj mąkę(przesianą) z cukrem, z proszkiem do pieczenia, solą i cynamonem. W drugiej misce roztrzep jajka, dodaj maślankę, wymieszaj. Masło roztop w rondelku, odstaw do ostygnięcia. Kiedy będzie już chłodne, dodaj do mieszanki jaj i maślanki, wymieszaj. Wlej ekstrakt waniliowy. 
Połącz suche składniki z mokrymi, dodaj jagody. 

Przygotuj formę na donuty-wysmaruj ją olejem. Jeśli masz tylko formę na muffiny(wysmaruj ją olejem) + wysmaruj korki od wina olejem i postaw je na środku każdego wgłębienia(wlewając masę na donuty, przytrzymuj korek palcem tak, by masa oblała go z każdej strony) lub na środku każdego wgłębienia umieść kulkę z folii aluminiowej.

Rozgrzej piekarnik do 230 stopni Celsjusza. Do każdej foremki wlej masę, do 2/3 wysokości wgłębienia. Piecz przez 7-9 minut. Wyjmij do ostudzenia. Odczekaj kilka chwil przed wyjęciem donutów z formy.

W międzyczasie przygotuj POLEWĘ:
zagotuj wodę, w miseczce połącz cukier puder z Nutellą. Zalej masę gorącą wodą i szybko zamieszaj. Jeśli polewa jest zbyt płynna, stopniowo dodawaj cukru pudru lub Nutelli, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. 
Mocz donuty w polewie (do połowy). Posyp je kolorową, cukrową posypką (jeśli chcesz).

Smacznego!
Paulina




MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ:



          


Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 

Podziel się swoją opinią!

Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!

2 komentarze:

  1. Obłędnie wyglądają. Porywam jednego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porywaj! I upewnij się, że kiedy będziesz je robić- przygotujesz podwójną porcję! -znikną NATYCHMIAST!

      Usuń

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!