photo pracujzemnastrzalka_zpsc639fd20.png

czwartek, 20 listopada 2014

Rozpływający się w ustach, portugalski cynamonowy ryż na mleku


Czy macie takie danie, które smakiem i aromatem zabiera Was w podróż do słodkich dni dzieciństwa, choć nie macie wspomnień kosztowania go...
To mój ulubiony deser z Wysp Kanaryjskich, chociaż oryginalnie jego przepis pochodzi z Portugalii. Pamiętam jak moja portugalska koleżanka - animatorka zajadała się nim na śniadanie. Nawet zimny, rozpływa się w ustach, JEST TAKI MIĘCIUTKI! Wygląda trochę jak papka dla dzieci, może stąd to skojarzenie... Jednak jeśli przyrządzicie go dla gości - a przygotowanie sporej porcji zajmie Wam naprawdę mało czasu (możecie zrobić go nawet dzień wcześniej), gwarantuję Wam, że Wasza impreza nabierze domowej atmosfery i wszystkim otworzą się buzie. 
Zakasajcie rękawy i DO DZIEŁA!

PORTUGALSKI RYŻ NA MLEKU Z CYNAMONEM 



Czas gotowania : 40 minut, na 4-6 porcji
Składniki:

  • 100 g ryżu krótkoziarnistego (ja użyłam SOS Classic- ryżu okrągłoziarnistego)
  • 1 litr mleka
  • 2 łyżeczki skórki z cytryny, startej
  • 70g cukru (1/3 szklanki)
  • 5 jaj
  • cynamon
Przygotowanie:

Odlej 3 łyżki mleka, a resztę zagotuj ze skórką cytryny. Dodaj ryż i cukier. Przykryj garnuszek i gotuj na małym ogniu 40 minut, od czasu do czasu mieszając, aż ryż zmięknie. Zdejmij z ognia.
Oddziel żółtka od białek i białka ubij na sztywną pianę mikserem bądź trzepaczką. Żółtka zmieszaj z 4 łyżkami odłożonego mleka i wlej do garnuszka. Upewnij się,że ogień pod garnuszkiem jest WYŁĄCZONY. 
Ubitą z białek pianę połącz delikatnie z ryżem. Przełóż do miseczek i posyp cynamonem. 
Bardzo dobrze schłodź przed podaniem.

Smacznego!
Paulina



Popularne posty :


Podobał Ci się post? Coś Cię zainspirowało? Masz pytania? 
Podziel się swoją opinią!
Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się artykuł? Masz pytania, wątpliwości? Podziel się swoją opinią! Spraw, że mój dzień będzie piękniejszy!